Au venit la mare pentru un sejur la un hotel din Mamaia, perla litoralului românesc, și au plecat acasă cu un proces deschis pentru daune morale și pretenții civile.

Este povestea unui cuplu din Gorj, care nici bine nu a ajuns acasă după vacanța în Mamaia, că a și dat în judecată unitatea hotelieră în care cei doi soți au fost cazați la mare, solicitând hotelului să le plătească parcarea și daune morale.

Concret, toată nemulțumirea turiștilor a pornit de la faptul că hotelul pe care l-au ales pentru a-și petrece un minunat sejur în Mamaia nu avea asigurate locuri gratuite de parcare.

În cererea de chemare în judecatăă se arată că turistul din Gorj le-a cerut judecătorilor constănțeni să oblige hotelul la care a fost cazat „să-i plătească suma de 60 lei cu titlu de prejudiciu material, (reprezentând valoarea taxei achitate pentru a putea parca mașina într-o parcare privată), precum și suma de 20.000 lei cu titlu de daune morale“, potrivit www.rolii.ro. În plus, omul a cerut ca hotelul să îi plătească și avocatul angajat pentru acest proces.

Conform sursei citate, se arată în cererea de chemare în judecată că „în data de (…) s-a deplasat la hotel (…) din stațiunea Mamaia pentru un sejur de 6 nopți și 7 zile împreună cu soția sa, deplasarea făcându-se cu autoturismul proprietate personală“. „Ajuns la hotel, a constatat că locuri de parcare erau cu plată, astfel că a refuzat să plătească parcarea pe motivul că în pliantul publicitar scria că parcarea auto este trecută la facilități, fapt ce a contribuit într-o foarte mare măsură la alegerea petrecerii sejurului în acel hotel“, potrivit www.rolii.ro.

Mai mult, turistul din Gorj spune că a făcut și plângere la Protecția Consumatorului, însă ar fi fost contactat telefonic de către reprezentanții instituției pentru a-și retrage plângerea. Solicitări similare, spune omul, i-ar fi fost făcute și de către reprezentanții agenției de turism, dar și de către reprezentanții hotelului.

„În toată această perioadă a stat cu stres alături de soție, această situație determinându-l să plece de la hotel cu o zi înainte de terminarea sejurului, precizând că și serviciile de cazare și de masă oferite de hotelul (…) nu au fost printre cele mai bune“, a mai susținut bărbatul în fața judecătorilor.

În replică, reprezentanții unității hoteliere au cerut respingerea acțiunii promovate de turist, pe motiv că nu există niciun  fundament pentru care să fie admisă.

Astfel, aceștia au spus că „din niciun înscris de la dosar (nr., dovadă) nu rezultă că S C (…) și-a asumat obligația de a oferi turiștilor Hotelului (…) locuri de parcare gratuită, facilitatea hotelului fiind aceea că oferă parcare auto și nu parcare auto gratuită“.

După ce au analizat probele și dovezile din proces, judecătorii au ajuns la concluzia că, totuși, nu a fost vina hotelului că turistul a presupus că menționarea ca facilitate a unei „parcări auto“ înseamnă „parcare auto gratuită“.

Pe cale de consecință, turistul din Gorj a rămas cu parcarea nedecontată și fără daune morale, după ce a pierdut procesul cu hotelul.

Cecilia ZAGONEANU